Klímapszichológia

  • Bemutatkozás
Nem hiszel a klímaváltozásban? Kevesebbet fogsz szexelni.

Nem hiszel a klímaváltozásban? Kevesebbet fogsz szexelni.

A klímaváltozás már a a társkeresési szokásainkat is érinti.

Az USA egyik legnépszerűbb online társkereső telefonos alkalmazásában (OkCupid) mostantól nem csupán magasság, szemszín, diplomák száma és hajszálak mennyisége alapján lehet szűrni a társkeresők között, hanem azokat is ignorálhatjuk egy új filter segítségével, akik klímaszkeptikusok vagy úgy gondolják, a klímaváltozás nem más, mint féknyúz. 

okcupid.jpg

Már a társkeresőkön is beszélnek a klímaváltozásról

A cég szerint az elmúlt évben 240%-os ugrás volt megfigyelhető környezetvédelmi témák terén, a felhasználók már az adatlapjukon is megemlítettek ehhez kapcsolódó kulcsszavakat, írtak például klímaváltozásról, környezetvédelemről, globális felmelegedésről vagy újrafelhasználásról. Hasonló trendekről a Tinder is beszámolt, főleg a Z generáció (az 1996 és 2010 között születettek) körében.

Az OkCupid szerint felhasználóik 97%-a fogadja el tényként az emberi tevékenység okozta klímaváltozást, így az új filter szerint kiszűrt maradék 3%-nak nehéz dolga lesz randizás terén a jövőben.

De még ha nem is szűr a többség a klímaváltozás alapján, akkor is kevesebb az esélye a tagadóknak és szkeptikusoknak, hiszen az algoritmus érdeklődési kör alapján ajánlja fel az újabb és újabb lehetséges partnereket, márpedig ha az illető beállítja az érdeklődési körei között a környezetvédelmet és hasonló témákat, jóval kisebb eséllyel fog klímatagadókkal találkozni az adatbázisban.

Megérdemlik?

Izgalmas lenne megvizsgálni, hogy vajon változik-e a 3% klímaváltozással kapcsolatos attitűdje, vagy épp ellenkezőleg: megerősödnek abban a hitükben, hogy a klímaváltozás nem létezik, vagy ha igen, azt nem emberi tevékenység okozza, tehát ők látják jól a helyzetet, mindenki más "be lett etetve".

Azt is érdemes megjegyezni, hogy az ehhez hasonló címkézés és kizárás lehetőséget sem teremt a párbeszédre, így a kommunikációs buborékok között még kisebb lesz az átjárás, esélyt sem hagyva az egymáshoz közeledésre vagy arra, hogy mindannyian a megoldás és nem a probléma részévé váljunk.

Arról, hogy a klímaszkeptikusokkal hogyan érdemes kommunikálni a klímaváltozásról (vagy érdemes-e egyáltalán), számos cikk és könyv foglalkozott már. Az, hogy valaki hisz-e vagy sem a jelenségben, számos faktor eredménye (például földrajzi, társadalmi helyzet, információhoz való hozzáférés, dezinformációs kampányok jelenléte, stb.) - ezekről  a faktorokon és a kommunikációs módszerekről írok még itt, a blogon. Mellesleg attól még, hogy valaki nem hisz a klímaváltozás emberi tényezőjében, még ugyanúgy lehet környezettudatos (szelektív hulladék, tudatosabb közösségi közlekedés, energiahatékony háztartási eszközök, stb.), tehát már csak ezért sem mindegy, hogy hogyan állunk a szkepticizmus témakörével, megbélyegzünk-e vagy inkább bevonunk, térítünk vagy mindenki számára elfogadható tevékenységeket hirdetünk.

A fiataloknál az identitás részévé válik a téma

Az OKCupid és a Tinder felmérései jól mutatják azt a trendet, mely szerint egyre fontosabb a klímaváltozás témája, főleg a fiatal generáció köreiben. A társkeresők csupán követik, meglovagolják ezt a hullámot az új szűrő beépítésével, ami nyilván nagyszerű marketing eszköz is, ugyanakkor azt is mutatja, hogy a klímaváltozással kapcsolatos meggyőződések éppen olyan fontosságúvá léphetnek elő, mint például a politikai vagy vallási meggyőződéseink, identitásunk alapjává váltak. 

Azt is érdemes lenne megvizsgálni, hogy akik tudatosan beikszelik a szűrőt, vajon a hétköznapjaikban is még tudatosabbá válnak-e? Csak szavak szintjén marad az érzékenység vagy magatartásváltoztatási hatása is van annak, ha valaki egy társkereső oldalon is deklarálja, fontos számára a környezetvédelem?

 

Szólj hozzá! társkeresés klímaszkepticizmus Tovább
Nem hiszel a klímaváltozásban? Kevesebbet fogsz szexelni. Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi az a társadalmi marketing? És hogyan változtathatja meg a világot? Mi az a társadalmi marketing? És hogyan változtathatja meg a világot?
  • Megvezetve - így fűti a klímaszkepticizmust az olajipar Megvezetve - így fűti a klímaszkepticizmust az olajipar
  • Zöld - receptre Zöld - receptre
  • 4+1 felemelő klímatörténet 4+1 felemelő klímatörténet
  • Bemutatkozás Bemutatkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://klimapszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr1415420870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

A klímaváltozás lelki oldala.

Bemutatkozás

  • Bemutatkozás

Hasznos! (segédanyagok, cikkek)

  • Önkormányzatoknak
  • Trénereknek, tanároknak
  • Zöldterületek + egészség

Utolsó kommentek

  • klímapszichológus: @A Joda visszatér: a célom a blogon nem a klímaváltozás tudományos alapjainak ismertetése vagy meg... (2021.07.08. 08:05) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • A Joda visszatér: @arthurthedent: Egyébként azt az oxigént, amely az esőerdőkben termelődik, az ott élő állatok fel ... (2021.07.08. 07:55) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • A Joda visszatér: @klímapszichológus: Nem vagyok zöldellenes, egy csomó káros anyagot okádnak a gyárkéményének, erőm... (2021.07.08. 07:55) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • klímapszichológus: @A Joda visszatér: legfeljebb feleslegesen tettük zöldebbé és fenntarthatóbbá a bolygót. Affene! w... (2021.07.07. 08:05) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • A Joda visszatér: Azt is mondjuk el nekik, hogy a klímaváltozás nem a CO2 kibocsátás miatt van : magyarnarancs.hu/t... (2021.07.07. 08:02) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • klímapszichológus: @A Joda visszatér: a célom a blogon nem a klímaváltozás tudományos alapjainak ismertetése vagy meg... (2021.07.08. 08:05) Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • klímapszichológus: @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ahogy azt már többször említettem, ez nem a klímaváltozás tudományával f... (2020.01.22. 09:25) Hogyan közöljük a gyerekekkel, hogy a bolygónak kampec?
  • klímapszichológus: @laci_52: a klímaváltozással foglalkozó kutatók legalább 97%-a egyetért azzal, hogy ember okozza. (2019.12.26. 14:21) 5 tipp Karácsonyra a családi klímabeszélgetésekhez
  • klímapszichológus: A továbbiakban a rasszista tartalmú kommenteket moderálom. @midnight coder, a rasszista megfogalma... (2019.11.12. 07:39) Az őserdőmentő fehér ember esete a zöld békával
  • klímapszichológus: @Alick: Örülök, hogy hasznosnak találod az oldalt! ;-) (2019.11.07. 22:02) Klímahiszti vagy jogos para? Te hogyan küzdesz meg a klímaváltozással?

Bejegyzések

  • Beszéljünk-e klímaváltozásról már az óvodában?
  • Mi az a társadalmi marketing? És hogyan változtathatja meg a világot?
  • Fenntarthatóságra nevelés óvodáskorban
  • Kihez hogyan szóljunk?
  • A hatékony önkormányzati klímakommunikáció alapjai
  • A koronavírus sokkal jobb sztori, mint a klímaváltozás
  • Update Norbi és a klímaváltozás pszichológiája
  • 6+1 módszer az óvodai/iskolai légszennyezettség ellen
  • Nem hiszel a klímaváltozásban? Kevesebbet fogsz szexelni.
  • Hogyan közöljük a gyerekekkel, hogy a bolygónak kampec?

Címkék

bevonás (2) civil (1) coaching (1) család (1) depresszió (1) egészség (1) erdőfürdő (1) esemény (1) fák (1) fenntarthatóság (7) gyerekek (2) hasznos (3) innováció (1) inspiráló (4) iskola (1) kampány (1) Karácsony (1) klímaakció (1) klímakommunikáció (7) klímapszichológia (1) klímaszkepticizmus (2) klímatörténet (1) klímaváltozás (7) kommunikáció (4) környezetvédelem (5) koronavírus (1) közösségépítés (1) közösségi kert (2) kutatás (1) légszennyezettség (1) marketing (2) mentális egészség (2) mozgalom (1) művészet (1) nemzetközi (1) nevelés (1) okos város (1) oktatás (1) olajipar (1) önkormányzat (3) őserdő (1) összeesküvés-elmélet (1) összefogás (1) óvoda (3) pozitív (1) pszichológia (7) ráhatás kvadráns (1) rendszerinnováció (1) smart city (1) start-up (1) storytelling (4) stratégia (2) szemléletformálás (2) szerző (1) tanároknak (1) társkeresés (1) történetmesélés (4) Trump (1) trump (1) várostervezés (1) workshop (1) zene (1) zöldfelület (3) zöldterület (3) Címkefelhő

Keresés

Archívum

  • 2021 július (1)
  • 2021 március (3)
  • 2020 április (1)
  • 2020 március (1)
  • 2020 február (2)
  • 2020 január (3)
  • 2019 december (4)
  • 2019 november (3)
  • 2019 október (6)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

A klímaváltozás és fenntarthatóság lelki (és kommunikációs) oldala.
süti beállítások módosítása
Dashboard